Tuesday, December 16, 2008

keje oh! keje....

sume kwn aku da sibuk sal keje, aku ni sgt mls nak keje..tp tgk kwn2 sume da nak cari keje.. ada yg dah keje wat aku rase nak keje jugak..tapi aku nak keje ape??
ptg tdy jumpe kwn lme aku ckp sal keje gak..si ruby tu da byk keje dia dpt tp dia sgt memilih nak keje..nak gaji tinggi la..nak tu la..nak ni la..huhu mmg byk ragam dia.. aku da tnye sedare aku ni kat tempat keje dia da keje kosong ke..dia ckp da same ade jadi salesgurl or jadi casher..aku x nak jadi sales gurl tp aku x sanggup jadi casher.huhu..
mak cik aku da cadang kat aku tuk keje kat kilang aiskrim..huu..dlm ati bley la aku dpt mkn aiskrim..tapi malas lak aku nak keje jauh2..kilang tu kat semambu..ty nak g keje nak naik ape??
arg!! pening gak nak pk sal keje ni.. baru pas spm...ape yg senang duk umah tlg mak haha tu la yg senang.. tapi aku kene keje la tuk cari duit nak wat lesen.. kwn2 aku sume da sibuk nak wat lesen tapi kolu aku nak wat lesen kene gune duit sndiri.. mak bapak kau kasi tapi gune duit sndiri..hmm..aku taw ni la yg mngejar aku erti untuk mencari duit sndiri..mgajar aku erti penatnye mncari duit..haha...aku kene usaha tuk dapatkan lesen...tapi kau nak keje ni bukan sebab nak duit je.. aku nak pengalaman..pengalaman ni bukan bley di jual beli.. lagi satu bile aku keje boleh la mbuka minda aku ni..menimba pengalaman tuk aku terus kan kehidupan yg lebih mencabar pada mase akan datang..yeah! go! go! chaiyok kinah! ko bley!..

hard work always pay..terus beranikan diri tuk maju kehadapan..hehe...(",)

No comments:

Post a Comment

networkedblogs