Tuesday, June 29, 2010

KENYATAAN HIDUP DISEBALIK PERMAINAN INI



Seorang guru wanita sedang bersemangat mengajarkan sesuatu kepada murid-muridnya. Ia duduk menghadap
murid-muridnya. Di tangan kirinya ada kapur, di tangan kanannya ada pemadam. Guru itu berkata, "Saya ada satu permainan...

Caranya begini, ditangan kiri saya ada kapur, di tangan kanan ada pemadam. Jika saya angkat kapur ini,
maka berserulah "Kapur!", jika saya angkat pemadam ini, maka katalah "Pemadam!"
Murid muridnya pun mengerti dan mengikuti. Guru berganti-gantian mengangkat antara kanan dan kiri
tangannya, semakin lama semakin cepat. Beberapa saat kemudian guru kembali berkata, "Baik sekarang
perhatikan. Jika saya angkat kapur, maka sebutlah "Pemadam!", jika saya angkat pemadam, maka katakanlah
"Kapur!". Dan diulangkan seperti tadi, tentu saja murid-murid tadi keliru dan kekok, dan sangat sukar
untuk mengubahnya. Namun lambat laun, mereka sudah biasa dan tidak lagi kekok. Selang beberapa saat,
permainan berhenti.

Sang guru tersenyum kepada murid-muridnya. "Murid-murid, begitulah kita umat Islam. Mulanya yang
haq itu haq, yang bathil itu bathil. Kita begitu jelas membezakannya. Namun kemudian, musuh musuh kita
memaksakan kepada kita dengan perbagai cara, untuk menukarkan sesuatu, dari yang haq menjadi bathil, dan
sebaliknya. Pertama-tama mungkin akan sukar bagi kita menerima hal tersebut, tapi kerana terus
disosialisasikan dengan cara-cara menarik oleh mereka, akhirnya lambat laun kamu akan terbiasa dengan hal
itu. Dan anda mulai dapat mengikutinya. Musuh-musuh kamu tidak pernah berhenti membalik dan menukar nilai
dan ketika.
"Keluar berduaan, dengan yang tidak halal, berkasih-kasihan tidak lagi sesuatu yang pelik, Zina tidak lagi jadi persoalan, pakaian seksi menjadi hal yang lumrah, tanpa rasa malu, sex sebelum nikah menjadi suatu kebiasaan dan trend, hiburan yang asyik dan panjang sehingga melupakan yang wajib adalah biasa, materialistik kini menjadi suatu gaya hidup dan lain lain." "Semuanya sudah terbalik. Dan tanpa disedari, anda sedikit demi sedikit
menerimanya tanpa rasa ia satu kesalahan dan kemaksiatan. Paham?" tanya Guru kepada murid-muridnya.
"Paham cikgu..."

"Baik permainan kedua..." begitu Guru melanjutkan. "Cikgu ada Qur'an,cikgu akan letakkannya di tengah
karpet. Sekarang anda berdiri diluar karpet. Permainannya adalah , bagaimana caranya mengambil
Qur'an yang ada ditengah tanpa memijak karpet?" Murid-muridnya berpikir . Ada yang mencuba alternatif
dengan tongkat,dan lain-lain. Akhirnya Guru memberikan jalan keluar, digulungnya karpet, dan ia ambil Qur'an. Ia memenuhi syarat, tidak memijak karpet. "Murid-murid, begitulah ummat Islam dan musuh-musuhnya... Musuh-musuh Islam tidak akan memijak-mijak anda dengan terang-terang...Kerana tentu anda akan menolaknya mentah mentah. Orang biasapun tak akan rela kalau Islam dihina dihadapan mereka. Tapi mereka akan menggulung anda perlahan-lahan dari pinggir, sehingga anda tidak sadar.

"Jika seseorang ingin membuat rumah yang kuat, maka dibina tapak yang kuat. Begitulah Islam, jika ingin
kuat, maka bangunlah aqidah yang kuat. Sebaliknya, jika ingin membongkar rumah, tentu susah kalau dimulai
dgn tapaknya dulu, tentu saja hiasan-hiasan dinding akan dikeluarkan dulu, kerusi dipindahkan dulu, Almari dibuang dulu satu persatu, baru rumah dihancurkan...Begitulah musuh-musuh Islam menghancurkan kita. Ia tidak akan menghentam terang-terangan, tapi ia akan perlahan-lahan meletihkan anda. Mulai dari perangai
anda, cara hidup, pakaian dan lain-lain, sehingga meskipun anda muslim, tapi anda telah meninggalkan
ajaran Islam dan mengikuti cara yang mereka... Dan itulah yang mereka inginkan."
"Ini semua adalah fenomena Ghazwul Fikri (Perang Pemikiran). Dan inilah yang dijalankan oleh musuh musuh kita... "

"Kenapa mereka tidak berani terang-terang memijak-mijak cikgu?" tanya murid- murid.
"Sesungguhnya dahulu mereka terang-terang menyerang, misalnya Perang Salib, Perang Tartar, dan lain-lain.
Tapi sekarang tidak lagi." "Begitulah Islam... Kalau diserang perlahan-lahan, mereka tidak akan sedar,
akhirnya hancur. Tapi kalau diserang serentak terang-terangan, mereka akan bangkit serentak, baru
mereka akan sadar"."Kalau begitu, kita selesaikan pelajaran kita kali ini, dan mari kita berdoa dahulu sebelum pulang..." Matahari bersinar terik takala anak-anak itu keluar meninggalkan tempat belajar mereka dengan pikiran masing-masing di kepalanya...

RENUNGILAH SAHABAT SEMUA..
TOLONG SEBARKAN PADA SAUDARA2 ISLAM KITA..MOGA ALLAH
MEMBERI TAUFIQ DAN HIDAYAH PADA KITA DAN KELUARGA
KITA... MARILAH KITA SAMA2 SEDAR BAHAWA AGAMA,BANGSA
DAN TANAHAIR KITA SEMAKIN TERANCAM!
UMAT ISLAM SEMAKIN MUDAH DIBELI DENGAN WANG RINGGIT,
DILALAIKAN DENGAN KEINDAHAN DAN MEMUJA KESERONOKAN
HIDUP, HINGGA HI LANG MARUAH DAN HARGA DIRI!!
JUSTERU, MARILAH, KITA BETULKAN APA YG TERMAMPU
BERSAMA2..USAH HANYA BILA SEGALANYA SUDAH TERJADI,
SAMA SEPERTI SAUDARA KITA DINEGARA2 LAINNYA, BARU
KESEDARAN ITU TIMBUL, MUNGKIN MASIH BELUM TERLAMBAT
TAPI KITA SUDAH TERLEWAT UTK MERUBAH DAN MEMBAIKI
KEROSAKAN YG DIALAMI.

YA ALLAH, SATUKANLAH UMAT ISLAM AMIIINN...

Friday, June 25, 2010

tiba-tiba terjaga dari tidur..

saat sedang nyenyak dibuai mimpi di atas tilam yang bergitu empuk, bilik yang dingin dan kelam tanpa cahaya, anda terbangun tiba-tiba. setelah mata terbuka persekitaran diamati. belum subuh lagi ni, hati bermonolog sendirian. kemudian tangan mencari-cari telefon bimbit melihat jam sekadar mendapatkan satu kepastian. "oh, baru pukul 3"dalam situasi seperti diatas, apa yang akan berlaku? disini anda mempunyai beberapa pilihan. tanya iman anda dan buat pilihan yang bijak..

PILIHAN 1

kebanyakan kita akan tarik selimut semula dan sambung episod kedua mimpi yang tergantung separuh jalan. bukan itu saja, hati pun turut mengomel, "apasal la aku bangun awal sangat ni..Adoi~.".....terzahir sebuah kekesalan. kesal bangun awal?? Nauzubillah.

PILIHAN 2

ada sesetengah dari kita akan menuju ke satu tempat, iaitu laptop atau erti kata lain yang senang difahami ilah "online".. pukul 3 line internet kaw..senang la nak loding tak la macam siang line sibuk..
berjaga malam dengan sesuatu yang belum pasti mendatangkan manfaat untuk kite..harap dijauhkan..

PILIHAN 3

ada juga sesetengah dari kita yang terjaga dan memcapai telefon bimbit untuk melihat jam sekadar mendapatkan satu kepastian dan kalau kebetulan ada mesej..
sempat di belek-belek mesej itu dan kemudian di balasnye mesej itu, dan kalau kebetulan lagi mesej itu dibalas maka sepertiga malam itu di penuhi dengan kekusyukkan bermesej..
sehingga disambung dengan "dah terlelap tak sempat nak reply mesej terakhir"..

PILIHAN 4

"oh, baru pukul 3 pagi waktu macam ni doa makbul. Ya Allah, ampunkanlah dosaku dan dosa kedua ibu bapaku. jadikan ak hamba yang mempunyai semangat juang yang tinggi, berjuang untuk kebahagiaan dunia dan akhirat."...dan kemudian sambung kembali dengan 'ibadah senyap'

PILIHAN 5

sebalik menyedari dan pukul 3 pagi (bukan baru pukul 3), segera bangun untuk solat tahajud. sembahlah Allah saat mata-mata lain pejam rapat, rukuklah saat hati kita masih tenang, sujudlah saat minda kita masih kosong dari sebarang urusan dunia dan berdoalah saat doa di dengari Allah..
terjaga pada awal pagi adalah satu rahmat yang merupakan kurniaan Allah. siapa tahu saat Allah takdirkan kita terjaga sebenarnya Allah menunggu untuk memakbulkan sebarang permintaan malam tersebut. mulalah dari langkah pertama, berdoa sebaik terjaga. malah mintalah dari Allah untuk bangkitkan kita malam-malam seterusnya. itulah caranya mengucapkan terima kasih kerana terjaga saat sedang tidur, bukan mengomel penuh kesal, bukan melakukan sesuatu yang belum pasti mendatangkan faedah pada kita. tetapi alangkah baiknya andai tahajud dapat ditunaikan...insyaAllah.
perkongsian ana hari ini untuk kita sama-sama merenung siapa diri kita..
dan InsyaAllah anda mampu mengubah hidup anda dengan tangan anda sendiri..
fikir-fikirkan dan selamat beramal...
tingkatkan prestasi kurangkan kontrovesi..

Wednesday, June 23, 2010

perasan atau x perasan??

tajuk(Ingat mengingati sesame islam..)






Ingrediants: (SOURCE: Pork Skin)

AWAS !!! Ada di jual di 7-11




Jangan Minum AIR KICKAPOO dan Coca-cola


Pengumuman penting untuk UMAT ISLAM semua, sebenarnya air kickapoo bergas yang selalu diminum kat Malaysia ni berasal dari syarikat ARAK, nama syarikat MONARCH BEVERAGE, bukti lihat web kat bawah ni:

http://www.kickapoojoy.com/history.html

http://www.monarch-beverage.com/home..htm


Jolly Shandy
Arak Alaf Baru yang mengelirukan!! PERHATIAN SEMUA!!!
Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE .
Malah corak dan warna tin minuman tersebut seolah2 sama seperti tin minuman biasa F&N, PEPSI, Coca Cola, Drinho, Yeos, etc.
kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut.
Tambahan pula perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut.

Minuman Berkarbonat Ternama Mengandungi Bahan Asing KUALA LUMPUR
Unit Aduan PPIM telah menerima aduan seorang pengguna yang membeli air minuman Coca – Cola mengandungi benda asing yang menjijikkan.



Mangsa mendakwa tertipu dengan isi kandungan air coca-cola selepas membeli minuman itu di sebuah kedai runcit di Kapar, Klang .

PPIM juga was-was dengan status halal minuman coca-cola kerana disyaki mengandungi bahan terlarang dalam ramuan minuman keluaran syarikat tersebut.

Syarikat ini juga dipercayai menyokong Rejim Yahudi dengan memberi bantuan moral dan kewangan yang besar untuk melakukan kekejaman dan keganasan terhadap kemanusiaan dan negara-negara yang lemah sejak berkurun lamanya.
Sokonglah produk keluaran Islam.






Produk paling LARIS tetapi TIDAK HALAL

1.Shampoo dan facial DOVE
2.Pringles potato chips
3..Lychee NARCISSUS


KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.

* Di atas adalah barang2 keluaran Narcissus

"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as;

whole mushrooms,

asparagus spears,

lychees,

spiced pork cubes,

stewed pork chops etc.


The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings

untuk renungan bersama???..klu nk tau cite selanjutnyer..klik linkini..http://kpa2u.files.wordpress.com/2009/01/kuaci_shanghai3.gif


… Ramai dikalangan kita tidak mengetahui tentang kod (E) yg berada dalam makanan samada makanan harian atau sekadar makanan ringan…
Kod makanan yang mengandungi unsur babi ialah:
E100, E110, E120, E140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270. E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542, E570, E572, E631, E635, E904….


"....adalah tidak mustahil, seorang ISLAM yang kini sudah berusia40 tahun,...kalau dihitung ....mungkin dah termakan seekor babi secara syubhah...!!!"

"...SEDARILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI, SELAMA INI DAN SAMPAI SEKARANG INI...APA YANG TELAH MASUK KE MULUT KITA, ANAK-ANAK KITA...ADALAH MAKANAN & MINUMAN HAMPIR SEMUANYA ADALAH SYUBHAH...

" ...masih lagi dok fikir ??? sampai bila nak fikir ??? "....marilah bersama-sama kami,..kita sama-sama berjamaah mencari, mempromosi & mengguna produk-produk yang 100% HALAL keluaran syarikat 100% Bumiputra Muslim.....demi masa depan anak bangsa kita... MELAYU & ISLAM...INSYAALLAH"


p/s: ni email yg ana dpt beberapa tahun yg lalu..tp ana pasti info ni x ramai yg taw or kolu yg dah taw tp da jgk yg kurang jelas or maybe x ingt...jadi ana fikir bile post kat blog ni mayb boleh bg info bru kpd yg xtaw lg or sape2 nk copy ana izin kan...menda yg mcm patut umat islam sume taw n ambil tindakan yg wajar..or cari jalan lain supaye kite x tertipu...renung2 kan..dan ambil la tindakan yg sewajarnye..

Saturday, June 19, 2010

hukum menonton wayang..

Ada sahabat ana bertanya “apa hukum tengok wayang?pendapat anti?”..


Jujurnya..ana x tau apa hukum sebenar menonton wayang ni..macam banyak khilaf la pulak kan..tapi, ana letakkan hukum HARAM menonton wayang bagi diri ana..itu ana..bagi orang lain, terpulanglah..jadi, kenapa ana letakkan hukum HARAM menonton wayang ni?

Panggung wayang ni macam semua orang tau..tempat berlakunya banyak maksiat kan..contohnya la..kat situlah pasangan muda mudi ni berkumpul untuk semarakkan nafsu syahwat dorang..nampak macam tak ada apa sangat..tapi siapa tau..masa tengah tengok wayang tu..macam2 bnde dorang boleh buat..apa dia?macam x perlu ana beritahu..sebab rasa2nya semua pon tau apa benda tu kan
.."hey hey..husnuzon!"..husnuzon?dalam hal ni bagi ana x perlu pon nak berhusnuzon..tak kan nak berhusnuzon pada bnde yang haram?pertemuan dorang ni pon da haram..inikan pulak bila tengok wayang sama2~

tiba2 ada yang cakap
.."kalau pergi dengan keluarga?duduk pon sama-sama.kiranya jaga ikhtilat.x berdosa la kan"..bagi ana..pergi dengan keluarga ke pergi ngan siapa2 ke..tempat tu still penuh dengan maksiat…niat memang baik..nak rapatkan hubungan kekeluargaan..tapi salah tempat..ulama ada buat rumusan.."jika seorang muslim melakukan maksiat dicabut iman dari dadanya, ditakuti saat itu ajalnya tiba dan dicabut dalam su’ul khotimah(mati dalam keadaan keji)"..sekali baca nampak macam x ada kena mengena..sebab bila pergi dengan keluarga..bukannya seseorang itu melakukan maksiat..ye..betul uh~tapiii…bayangkan kita tengah tengok wayang..sekali dalam ketentuan ILAHI..saat tu nyawa kita akan dicabut..dan kita sedang berada kat tempat macam tu..tempat yang penuh dengan maksiat.. maka bila nyawa kita ditarik, secara x langsung kita mati dalam keadaan keji..mati kat tempat yang penuh dengan maksiat..ALLAH..siapa je nak kan?semua pon berharap dapat mati dalam husnul khotimah~sepatutnya bila nak bersama-sama ngan keluarga..patut pilih la tempat yang baik2..sesuai dengan proses dalam usaha mentarbiyah anak-anak..sepatutnya ibu bapa lebih peka dan prihatin..kalau bawa anak-anak ke tempat macam tu..SELALU pulak tu..kerisauan patut timbul dalam hati..sebabnya jika anak-anak diberikan pendedahan dalam suasana wayang ni..bnde tu akan mempengaruhi anak-anak dan memungkinkan anak-anak bila besar nanti jadi kaki wayang~

suasana dalam panggung wayang sebenarnya mempengaruhi iman dan jiwa..sebabnya..seorang muslim tu patut ada sifat benci bila tengok kemungkaran berlaku depan mata..tapi..kalau dah selalu sangat pergi panggung wayang..lama2 kita akan terbiasa tengok maksiat tu berlaku depan mata hingga tak kan timbul perasaan benci kepada maksiat sampaikan kita da x kesa bila semua tu berlaku..masa tu mula la
.."kau urusan kau..aku urusan aku"..dashatkan~

ana teringat satu kisah..ana baca buku CINTA di RUMAH HASAN alBANNA~cerita tentang Hassan alBanna dan keluarganya..ceritanya lebih kurang macam ni..

anak Hassan alBanna, Tsana berkata..
"Datuk belah ibuku sangat suka ayahku(Hassan alBanna).Dia kerap berbincang dalam pelbagai perkara dengan ayahku yang ketika itu masih bujang.Pada waktu itu, ada seorang lelaki datang kepada datukku dan meminta izin daripada datukku untuk temankan anaknya(yakni ibuku yang ketika itu juga masih bujang)ke panggung wayang(dalam usaha nak pikat ibu).Datukku lantas bertanya kepada ayahku hukum menonton wayang.Ayahku menerangkan bahawa hukumnya HARAM.Selepas datukku mengetahui orang tersebut meminta sesuatu yang dilarang maka datuk meminta orang itu pergi dan mengatakan,'Aku tidak mempunyai anak untuk dinikahkan untukmu' "

lain cerita..anak Hassan alBanna, Saiful Islam pulak berkata..
"Saya masih ingat ayah memberitahu saya bahawa perbuatan menonton wayang itu tidak layak dilakukan oleh seorang muslim.Saya sejak itu tidak pernah masuk ke panggung wayang, bahkan sehingga ke hari ini, saya tak pernah menjejakkan kaki ke sana"

cerita2 tu diceritakan oleh anak2 Hassan alBanna..kalau seorang tokoh Islam tu sendiri dah bagi pendapat sendiri dan tanpa ada was2 mengatakan ianya HARAM..kenapa kita yang punya iman yang mudah rapuh ni boleh buat hukum sendiri?sng cite..ikut hati matii~


ni lagi satu sumber yang ana dapat untuk kite renung-renung kan..ni ana dapat dari satu laman soal jawab mengenai agama...


soalan:

Saya nak tahu, apakah hukum menonton wayang? Ada orang kata ia HARAM kerana ia merupakan tempat yang bercampur dengan maksiat. Contoh pergi menonton wayang besama isteri filem Cicak Man. Bagaimana pula jika membeli DVD Cetak Rompak, dengan alasan bahawa menonton wayang adalah HARAM. Boleh sahabat al-ahkam huraikan.

jawapan:

wa’alaikumussalam

Kami akan menjawab soalan zaliasma dengan kada yang termampu, Insyaallah.

Syeikh Dr Yusuf al-Qaradhawi pernah ditanyakan mengenai hukum menonton filem di pangung wayang, jawab beliau :

لا شك أن (السينما) وما ماثلها أداة هامة من أدوات التوجيه والترفيه، وشأنها شأن كل أداة فهي إما أن تستعمل في الخير أو تستعمل في الشر، فهي بذاتها لا بأس بها ولا شيء فيها، والحكم في شأنها يكون بحسب ما تؤديه وتقوم به.

وهكذا نرى في السينما: هي حلال طيب، بل قد تستوجب وتطلب إذا توفرت لها الشروط الآتية:

“Tidak syak lagi bahawa panggung wayang merupakan satu alat dari alat-alat pengarahan(directing) dan hiburan(entertainment), maka hal-ehwal (aktiviti) setiap alat ini dilihat samada digunakan untuk kebaikan atau keburukan. Maka ia diterima, dan tidak adalah masalah keatasanya. Maka hukum aktivitnya adalah menurut apa ia ambil dan lakukannya.

Dengan itu kami berpendapat bahawa pangung wayang : adalah halal dan baik, akan tetapi ia memerlukan dan meminta agar syarat yang dinyatakan wujud”

Syarat-syaratnya :-

1. Tajuk dan isinya tidak boleh bertentangan dengan Aqidah Islam, Akhlak dan Syariah. Ia tidak boleh mengandungi unsur seks, mengajak kepada jenayah, ajaran sesat dsbnya.

2. Menonton wayang tidak menghalang seseorang itu dari melakukan perkara wajib, seperti solat 5 waktu. Tidak boleh seseorang itu meninggalkan solat wajib, contohnya Maghrib semata-mata untuk menonton wayang. al-Quran memberi amaran keras kepada sesiapa yang berpaling dari mengingati Allah.

3. Elak dari bergaul diantara lelaki dan perempuan yang ajnabi (orang luar), elak dari fitnah dan juga bersyubhat, lebih-lebih lagi menonton didalam keadaan gelap.

——–

Jika syarat ini dapat dipatuhi, maka menonton wayang tidaklah di larang. Dr Ahmad Syarabasi mengatakan bahawa ia boleh dijadikan untuk memunafaatkan umat keseluruhannya, seperti menegakkan agama dan menunjukkan akhlak yang baik. Ada juga yang menyalah gunakannya yang boleh menggalakkan jenayah, seks, tekanan psikologi, etika dan korupsi sosial didalam masyarakat.

Sekian, wassalam

===========

2. Fatwa Dr Ahmad Syarabasi – http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=1119503544786

al-ahkam

*sekadar satu pndpt..wallahu'alam~

siapakah OBAMA

video

kehilangan osama menjadi tanda tanya..lalu muncul obama..
dan ramai org membuat andaian osama= obama.. mmg byk persamaan..tp adakah ini berita yang boleh dipercayai ?..

Posting kali ini adalah sesuatu utk di kongsi bersama dengan pembaca sekalian. Maklumat ini diterima dari rantaian e-mail kawan-kawan yang lain. Harap ini adalah satu fenomena yang membuka mata anda semua~!

Inilah Barrack Obama

Inilah Barrack Obama

Yahudi didalam diam

Yahudi didalam diam

Sahih la Obama adalah Yahudi~

Sahih la Obama adalah Yahudi~

Friday, June 11, 2010

MILLATFACEBOOK MILIK YAHUDI??

MillatFacebook yang dikatakan dibuka oleh pakar IT dari Pakistan adalah bertujuan untuk mengumpulkan komuniti islam..tetapi baru-baru ini apabila diselidik ternyata ia adalah milik yahudi...adakah ia benar?? mari kita lihat..


Pertama, untuk millatfacebook.com (double L) yang katanya dari Pakistan

Ini hasilnya setelah ping dari cmd :

Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.
C:\Users\Free Palestine>ping millatfacebook.com
Pinging millatfacebook.com [204.61.223.84] with 32 bytes of data:
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=383ms TTL=47
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=379ms TTL=47
Ping statistics for 204.61.223.84:
Packets: Sent = 2, Received = 2, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 379ms, Maximum = 383ms, Average = 381ms
Control-C
^C
C:\Users\Free Palestine>

Dari sini didapat kan IP Address: 204.61.223.84

Lalu, metode selanjutnya, dengan melakukan trace pada IP Addres tersebut. Bisa Anda coba memasukkan IP Addres nya disini
Dan berikut hasilnya:

IP Address: 204.61.223.84
Hostname: node-lb0.millatbook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: Texas
Guessed City: Friendswood
IP Latitude: 29.5141
IP Longitude: -95.1903
Organization: Lakota Data Center LLC
ISP Provider: Lakota Data Center LLC

Kedua, dengan metode yang sama, untuk milatfacebook.com / joinpk.com (L nya satu)

Berikut hasilnya :

IP Address: 64.202.189.170
Hostname: pwfwd-v01.prod.mesa1.secureserver.net
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: Arizona
Guessed City: Scottsdal
IP Latitude: 33.6119
IP Longitude: -111.8907
Organization: GoDaddy.com
ISP Provider: GoDaddy.com

Ketiga, situs jejaring sosial koprol.com yang ternyata bukan punya Indonesia, tapi milik Republik Korea

Berikut hasilnya utk koprol.com :

IP Address: 180.233.199.240
Hostname: 180.233.199.240
IP Country: Korea, Republic of
IP Country Code: KOR
IP Continent: Asia
IP Region:
Guessed City:
IP Latitude: 37
IP Longitude: 127.5
Organization:
ISP Provider:

Keempat, sebagai perbandingan, situs asli facebook.com (milik mark zuckerberg)

Berikut hasilnya :

IP Address: 69.63.189.16
Hostname: www-11-01-ash2.facebook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: California
Guessed City: Palo Alto
IP Latitude: 37.4429
IP Longitude: -122.1514
Organization: Facebook
ISP Provider: Facebook

BAGAIMANA ? MASIH PERCAYA MILLATFACEBOOK BERASAL DARI PAKISTAN ?
SAMPAI SEKARANG PUN SAYA TIDAK TAHU SIAPA YANG MENDIRIKAN, SAYA HANYA TAHU BAHWA ITU BERASAL DARI AMERIKA, HANYA BEDA NEGARA BAGIAN. DAN BOLEH JADI MILIK SATU PERUSAHAAN YANG SAMA DENGAN FACEBOOK

KEMUDIAN KOPROL, BENARKAH PUNYA INDONESIA ? TERNYATA BUKAN

Apakah site IP Locator nya yang salah ? Ternyata site nya TIDAK SALAH. Ini contohnya untuk site yang memang beasal dari negara tersebut. Saya ambil contoh situs koran republika
Hasilnya memang benar berasal dari Indonesia, ternyata IP Locator nya benar.

IP Address: 118.82.8.132
Hostname: 118.82.8.132
IP Country: Indonesia
IP Country Code: IDN
IP Continent: Asia
IP Region: Jakarta Raya
Guessed City: Jakarta
IP Latitude: -6.1744
IP Longitude: 106.8294
Organization: PT. Digital Wireless Indonesia
ISP Provider: PT. Digital Wireless Indonesia


"Ketahuilah yahudi zionis ini sangat cekap dalam penipuan khususnya dalam menipu ummat islam.."



copy from..http://sahabatraudhah.blogspot.com
kerana info yg perlu diketahui semua orang....

Thursday, June 10, 2010

MAAF atas segala kesulitan yg berlaku..

ana xdapat nk update blog untuk beberapa hari..maaf..

aurat wanita (bhg 3)

Gambar dibawah menunjukkan CARA-CARA MENUTUP AURAT MENGIKUT KEHENDAK ISLAM.

P/s:
Untuk mendapatkan gambar lebih jelas, sila klik sekali pada gambar.....Selamat membaca...


Wednesday, June 9, 2010

aurat wanita (bhg 2)

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamu’alaikum wbt..

Alhamdulillah..dapat kite meneruskan rancangan kite yang baru bermula semalam..jadi hari ini ana ingin mengupas mengenai cara pemakaian pada zaman sekarang..dan jika di lihat mempunyai kesalahan-kesalahannye..ana paham jika segelintir daripada kita tidak mengetahuainya..jadi InsyaAllah ana akan tunjuk kan beberapa kesalahan-kesalahan yang berlaku..mungkin dari sini kita boleh mengetahuai ape kesilapan kita...

Gambar dibawah menunjukkan kesalahan -kesalahan berkenaan aurat seorang wanita muslimah.
Penjagaan aurat merupakan satu KEWAJIPAN muslimah.Renung-renungkanlah.......

P/s : Untuk mendapatkan gambar yang lebih jelas, sila klik sekali pada gambar...Selamat membaca.


ada kesalahan-kesalahan yang berlaku kerana mungkin kita tidak mengetahuinya..dan ada kesalahan-kesalahan yang berlaku diketahui tetapi kerana mengikut trend mase kini kita terlupa dari segi menutup auratnye..ana harap jika yang dah mengetahui nye InsyaAllah dapat dibetul kan dari mase kesemasa..ana tahu kita mungkin sukar untuk melakukan perubahan secara mendadak..Insyaallah kita boleh lakukan secara berperingkat-peringkat.. jangan malu untuk melakukan perubahan yang baik..jangan takut jika di ejek oleh rakan-rakan.. kerana kita berada dijalan yang betul..menutup aurat yang dituntut oleh islam..mungkin berat utk melaksanakannya..tapi InsyaAllah ringan kita di Akhirat sana..yakin la dengan ayat2 Allah..

Alhamdulillah...ana rase setakat ini utk hari ini..ana harap kepada para pembaca dapat mengambil pengajaran InsyaAllah dapat kita perbetulkan silap yang telah dilakukan..

ilmu tanpa amal ibarat pohon tanpa buah..

jadi ana harap kepada yang dah membace diharap dapat disampaikan kepada yang lain..

orang menyampaikan Ilmu2 Allah ini diibaratkan seperti sebiji botol yang dipenuhi bunga kasturi..dan botol itu terbuka..wanginya bunga kasturi itu telah merebak keseluruh tempat itu..tp jika tidak menyampaikan nye ibarat sebiji botol yang dipenuhi dengan bunga kasturi tapi botolnye tidak dibuka..maka wangirnye tidak dapat merebak keseluruh tempat itu...
jadi sampai disini rancangan ini..ana harap yang telah mengikuti rancangan ini dapat mengikutinya sampai ke akhir rancangan InsyaAllah.. ape yang salah ana harap dapat ditegur...ok..
salam sayang ana kepada semua wanita diluar sana..=)

renung-renungkan dan selamat beramal...

Tuesday, June 8, 2010

aurat wanita (bhg 1)

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamu’alaikum wbt..

tersedar dari lamunan diri sendiri kerana terlalu memikirkan dan barangkali terlalu emosi dalam menyampaikan sesuatu..diri ini tidak sedar akan silap yang telah dilakukan..tidak memikirkan sebab dan akibat sebelum membuat sesuatu...Alhamdulillah, teman akrabku telah menegur silapku..syukran atas teguran..ana tidak memikirkan akibat yg akan menimpa ana setelah membuat post realiti tu..lantas dengan pantas jari pun berjogging setempat di atas keyboard.. ana perlu delete post realiti demi menjaga hubungan ana sesama yang lain.

Atas teguran yang membina ana diberi idea utk menjelaskan mengenai aurat2 wanita..memberi kefahaman yang Insyaallah lebih jelas dan memberi alternatif yang dapat membantu kite dalam menjaga aurat. maka ana fikir topik ni perlu dijelaskan secara berperingkat-peringkat sebabnya..ana fikir dengan cara berperingkat2 mungkin lebih senang untuk difahami..dan Insyaallah perubahan boleh dilakukan secara berperingkat2... jadi ana harap antuna semua dapat mengikuti rancangan ini dari awal Insyaallah sampai ke penghujung rancangan..

maka ana dah cari beberapa bahan yang boleh memberi kefahamn Insyaallahyang lebih jelas kenapa perlu menutup aurat..Insyaallah..

kita mulakan pelajaran kita hari ini dengan

Bismillahirrahmanirrahim…

yang pertama..

KEWAJIPAN MENUTUP AURAT BAGI WANITA

  • Aurat wanita ialah seluruh tubuh kecuali muka dan telapak tangan. Oleh itu Allah S.W.T. memerintahkan wanita muslimah supaya memakai tudung dan memakai pakaian yang menutupi seluruh badan.

Allah SWT berfirman (yang maksudnya):

"Hai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mu'min semua hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka. Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu."
(al-Ahzab: 59)



Allah SWT berfirman (yang maksudnya):

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup kain jilbab ke dada mereka...”
(An-Nur: 31)


  • Wanita yang tidak memperlihatkan kecantikan dan perhiasannya ialah wanita yang memakai pakaian yang sesuai dengan pakaian Islam.
Antara garis panduan tentang pakaian yang digariskan oleh Islam adalah:

1.Pakaian yang menutupi semua tubuh kecuali anggota tubuh yang dikecualikan Al-Quran dalam firman Allah:

“…..kecuali yang biasa nampak daripadanya.” (Al-Nur:31)

  • Ayat ini membawa maksud anggota yang biasa nampak iaitu muka dan telapak tangan.

2.Pakaian yang tebal dan tidak mengambarkan bentuk tubuh.

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda:

“Sesungguhnya termasuk ahli neraka iaitu perempuan-perempuan berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya.”
(Muslim)

  • Berpakaian tetapi telanjang bermaksud pakaian yang tidak menutupi seluruh tubuh sehingga menampakkan sifat-sifat kulit kerana nipis dan ketatnya pakaian itu.
  • Beberapa orang wanita Bani Tamim datang ke rumah Aisyah dengan berpakaian yang sangat tipis. Kemudian Aisyah berkata: “Jika kamu betul-betul wanita mukminah, kamu tidak memakai pakaian seperti ini.”Ada pula seorang wanita yang baru saja menjadi pengantin, dia memakai tudung yang sangat tipis, maka Aisyah berkata kepadanya: “Perempuan yang memakai tudung seperti ini bererti tidak beriman dengan surah An-Nur.
  • Saidatina Aisyah r.a meriwayatkan, saudaranya iaitu Asma' binti Abu Bakar pernah masuk di rumah Nabi dengan berpakaian jarang sehingga tampak kulitnya. Kemudian baginda SAW berpaling dan mengatakan:
"Hai Asma'! Sesungguhnya seorang perempuan apabila sudah haidh (cukup umurnya), tidak patut diperlihatkan tubuhnya itu, melainkan ini dan ini -- sambil ia menunjuk muka dan dua tapak tangannya."
(Abu Daud)

3.Pakaian yang tidak menggambarkan bentuk-bentuk tubuh dan tidak menampakkan tempat-tempat fitnah.

  • Walaupun pakaian itu tidak tipis tetapi ia menggambarkan bentuk-bentuk tubuh sehingga mengundang syahwat memang tidak dibenarkan oleh Islam.

4.Pakaian yang menyerupai lelaki bagi wanita dan sebaliknya.

Dari Ibnu Abbas (r.a) yang telah berkata:
“Rasulullah S.A.W. mengutuk lelaki yang menyerupai wanita dan
perempuan yang menyerupai lelaki.”

(Bukhari)

Dari Abu Hurairah yang telah berkata:
“Rasulullah S.A.W. mengutuk seorang lelaki yang memakai pakaian perempuan dan wanita yang memakai pakaian lelaki.”
(Abu Daud)

  • info tambahan golongan yang tidak dipandang oleh Allah s.w.t pada hari akhirat nanti ialah wanita yang menyerupai lelaki dan sebaliknya..
Alhamdulillah,maka ana rase mungkin setakat ini saja rancangan kita pada hari ini
baiklah, ana harap kepada yang dah baca post ana ni dapat la kita sampai2 kepada yang lain..kita jumpa lagi di rancangan pada hari esok..salam sayang ana buat semua wanita diluar sana..

renung-renungkan dan selamat beramal-=)

networkedblogs