Wednesday, June 9, 2010

aurat wanita (bhg 2)

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamu’alaikum wbt..

Alhamdulillah..dapat kite meneruskan rancangan kite yang baru bermula semalam..jadi hari ini ana ingin mengupas mengenai cara pemakaian pada zaman sekarang..dan jika di lihat mempunyai kesalahan-kesalahannye..ana paham jika segelintir daripada kita tidak mengetahuainya..jadi InsyaAllah ana akan tunjuk kan beberapa kesalahan-kesalahan yang berlaku..mungkin dari sini kita boleh mengetahuai ape kesilapan kita...

Gambar dibawah menunjukkan kesalahan -kesalahan berkenaan aurat seorang wanita muslimah.
Penjagaan aurat merupakan satu KEWAJIPAN muslimah.Renung-renungkanlah.......

P/s : Untuk mendapatkan gambar yang lebih jelas, sila klik sekali pada gambar...Selamat membaca.


ada kesalahan-kesalahan yang berlaku kerana mungkin kita tidak mengetahuinya..dan ada kesalahan-kesalahan yang berlaku diketahui tetapi kerana mengikut trend mase kini kita terlupa dari segi menutup auratnye..ana harap jika yang dah mengetahui nye InsyaAllah dapat dibetul kan dari mase kesemasa..ana tahu kita mungkin sukar untuk melakukan perubahan secara mendadak..Insyaallah kita boleh lakukan secara berperingkat-peringkat.. jangan malu untuk melakukan perubahan yang baik..jangan takut jika di ejek oleh rakan-rakan.. kerana kita berada dijalan yang betul..menutup aurat yang dituntut oleh islam..mungkin berat utk melaksanakannya..tapi InsyaAllah ringan kita di Akhirat sana..yakin la dengan ayat2 Allah..

Alhamdulillah...ana rase setakat ini utk hari ini..ana harap kepada para pembaca dapat mengambil pengajaran InsyaAllah dapat kita perbetulkan silap yang telah dilakukan..

ilmu tanpa amal ibarat pohon tanpa buah..

jadi ana harap kepada yang dah membace diharap dapat disampaikan kepada yang lain..

orang menyampaikan Ilmu2 Allah ini diibaratkan seperti sebiji botol yang dipenuhi bunga kasturi..dan botol itu terbuka..wanginya bunga kasturi itu telah merebak keseluruh tempat itu..tp jika tidak menyampaikan nye ibarat sebiji botol yang dipenuhi dengan bunga kasturi tapi botolnye tidak dibuka..maka wangirnye tidak dapat merebak keseluruh tempat itu...
jadi sampai disini rancangan ini..ana harap yang telah mengikuti rancangan ini dapat mengikutinya sampai ke akhir rancangan InsyaAllah.. ape yang salah ana harap dapat ditegur...ok..
salam sayang ana kepada semua wanita diluar sana..=)

renung-renungkan dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment

networkedblogs